Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Dwa lata przerwy w ruchu z Krosna do Sanoka

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Data publikacji:
03-10-2025
Ostatnia modyfikacja:
03-10-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Dwa lata przerwy w ruchu z Krosna do Sanoka
fot. Krzysztof Dzidek/PKP PLKStacja Krosno
Zarządca infrastruktury przedstawił szczegółowy harmonogram prac na linii nr 108, której modernizacja rozpocznie się w grudniu. Pasażerowie będą odczuwać uciążliwości związane z inwestycją przez około dwa lata. Wszystkie roboty mają zostać zakończone w 2028 r.

Niedawno Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego poinformował, że pasażerowie korzystający z pociągów regionalnych na odcinku od Krosna do Sanoka i dalej do Zagórza bądź Ustrzyk Dolnych nie mogą liczyć na autobusy zastępcze. Linia nr 108 pomiędzy Jasłem a węzłem Zagórz będzie modernizowana, co wiąże się z całkowitą przerwą w ruchu kolejowym. W jej trakcie operator, Polregio, ma zapewniać transport autobusowy tylko na odcinku do Krosna.

Początek inwestycji jeszcze w tym roku

Teraz poznaliśmy szczegóły dotyczące terminarza planowanych prac. – Do końca bieżącego roku planujemy rozpoczęcie robót na najbardziej newralgicznym odcinku w mieście Krosno. Zakładamy, że prace od stacji Krosno do stacji Targowiska potrwają 24 miesiące – mówi Dorota Szalacha z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Oznacza to, że z Krosna na wschód pociągi nie pojadą aż do grudnia 2027 r.

– Od marca 2026 r. planujemy natomiast rozpoczęcie prac na odcinku od stacji Jasło do stacji Krosno – zapowiada nasza rozmówczyni. Wtedy połączenia z kierunku zachodniego do Krosna zostaną zastąpione autobusami. Według deklaracji PLK roboty w zakresie umożliwiającym przywrócenie ruchu pociągów powinny zakończyć się jeszcze w 2026 r. Połączenia kolejowe finansowane przez województwo powrócą wtedy do Krosna, ale nadal nie do Sanoka, Zagórza i Ustrzyk.

Roboty w rejonie Sanoka wystartują w 2026 r.

Również w marcu przyszłego roku rozpocząć ma się remont odcinka Targowiska – Nowy Zagórz. – Od stacji Targowiska do Sanoka roboty potrwają do połowy roku 2027 – informuje przedstawicielka zarządcy infrastruktury. Wówczas nieprzejezdny będzie wciąż fragment Krosno – Targowiska, więc na powrót pociągów poczekamy najprawdopodobniej jeszcze kilka kolejnych miesięcy.

W 2026 r. otwarty ma zostać natomiast krótki fragment Nowy Zagórz – Sanok. To o tyle istotne, że utoruje drogę do wjazdu do Sanoka np. taborem słowackim, jeśli samorząd zdecydowałby się na uruchamianie pociągów korzystających z linii nr 107 biegnącej z Zagórza do polsko-słowackiego przejścia w Łupkowie. Technicznie wykonalna byłaby też obsługa odcinka z Sanoka do Ustrzyk bądź dalej do Krościenka i na Ukrainę.

Miliardowy kontrakt dla Porr

– Po zakończeniu prac wymagających zamknięć torowych pozostaną do realizacji roboty okołotorowe, które potrwają do października 2028 r. – powiedziała nam Dorota Szalacha. Prace o łącznej wartości przekraczającej miliard zł wykona Porr. Efektem inwestycji ma być przede wszystkim podniesienie maksymalnej prędkości do 120 km/godz., a tym samym skrócenie czasu przejazdu o ok. 25 min. Zadanie jest dofinansowane z unijnego programu Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Szybciej z Rybnika do Chałupek? Trwają analizy

Infrastruktura

Szybciej z Rybnika do Chałupek? Trwają analizy

Kasper Fiszer 05 września 2025

Czy zlikwidowane perony na „Węglówce” należy odbudować?

Infrastruktura

Węgierski odcinek magistrali Budapeszt – Belgrad do końca tego roku

Infrastruktura

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Szybciej z Rybnika do Chałupek? Trwają analizy

Infrastruktura

Szybciej z Rybnika do Chałupek? Trwają analizy

Kasper Fiszer 05 września 2025

Czy zlikwidowane perony na „Węglówce” należy odbudować?

Infrastruktura

Węgierski odcinek magistrali Budapeszt – Belgrad do końca tego roku

Infrastruktura

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij